Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

OBÓZ JĘZYKOWY DRESDEN-WEIMAR-LIPSK
W dniach 3 - 6 czerwca 2019 r. klasy I i II językowe uczestniczyły w obozie językowym do Niemiec.Dzień pierwszy: Wyjechaliśmy z Kleszczowa o godzinie 6 rano. Pierwszym celem naszej wycieczki było Drezno, do którego dotarliśmy około godziny 14. Udaliśmy się prosto na obiad, a następnie zakwaterowaliśmy się w hotelu Novalis. Następnie, wraz z panią przewodnik, zaczęliśmy zwiedzać okolice. Zobaczyliśmy drezdeńskie Stare Miasto, w którego skład wchodzą: zespół pałacowy i mur obronny Zwinger, historyczna siedziba Wettinów, Opera Sempera, Hofkirche oraz Frauenkirche. Pani przewodnik opowiedziała nam wiele ciekawostek dotyczących historii tych miejsc. Wieczorem wróciliśmy do naszego hotelu na kolacje oraz nocleg.

Dzień drugi: Drugiego dnia po śniadaniu udaliśmy się na krótki przejazd po Dreznie a następnie rozpoczęliśmy zwiedzanie Nowego Miasta. Tam zobaczyliśmy Kściół Marcina Lutra. Poruszaliśmy się cały czas po dzielnicy młodzieżowej. Charakterystyczną cechą tego miejsca, o której opowiedziała nam pani przewodnik jest jedność między ludźmi i wzajemna pomoc. Jednym z przykładów są bardzo kolorowe regały, gdzie ludzie odkładają rzeczy (ubrania, buty, czapki) a w zamian biorą sweter, czapkę itp. Spacerując mijaliśmy cmentarz żydowski, którego naziści nie zdołali w dawnych czasach zniszczyć, ponieważ został zabity deskami. Zwyczajem, który dla Niemców oznacza szczęście jest położenie kamienia na grobie na tym cmentarzu. Na ulicach zauważyliśmy wiele kolorowych sklepików, tworzących cudowną, kontrastową atmosferę. Następnie udaliśmy się na dziedzińce ozdobione figurami zwierząt. Widzieliśmy tam także miłorząb, który z drzewa iglastego stał się liściastym. Jego liście sa w kształcie serca - symbol metamorfozy. Ostatnim punktem przed lunchem był Park Pillnitzt, letnia Rezydencja Saska dworu Augusta ll Mocnego. Znajduje się tam pałac oraz wiele innych budynków. Główną atrakcją jest kamelia, która wyglądem bardziej przypomina drzewo, niż typowy krzak tej odmiany. Dla jej ochrony wybudowano na czas zimowy szklany pawilon. Po tym punkcie, wróciliśmy do hotelu na obiad a później udaliśmy się do centrum miasta, gdzie mogliśmy spróbować różnych kuchni, zakupić pamiątki oraz wspólnie pospacerować. Zadaniem na ten czas było przeprowadzenie ankiety w języku niemieckim, mieliśmy pytać się spotkanych osób, co warto zwiedzić w Dreźnie, co robią w wolnym czasie oraz gdzie udają się na wakacje. Po dwóch godzinach spotkaliśmy się i razem, omówiliśmy zebrane odpowiedzi. Na zakończenie wróciliśmy na kolację do hotelu.

Dzień trzeci: Trzeciego dnia obozu, w okolicznościach pięknej pogody, odwiedziliśmy dwa miasta: ważny kulturalnie ośrodek w Turyngi - Weimar oraz centrum przemysłowo - handlowe w Saksonii - Lipsk. Naszą pieszą wędrówkę rozpoczęliśmy od zobaczenia miejsca pochówku Schillera i Goethego - wybitnych niemieckich poetów na Weimarskim Cmentarzu. Kolejnym punktem była starówka, gdzie zobaczyliśmy m.in. pomnik Schillera i Goethego, Kościół Świętego Piotra i Pawła. Przechodząc zielonymi alejami Parku an der Ilm, dotarliśmy do historycznego domu Goethego.
Następnie pojechaliśmy do Lipska, zjedliśmy obiad i zakwaterowaliśmy się w hotelu. Po obiedzie wyruszyliśmy pod największy pomnik w Europie - Pomnik Bitwy Narodów. Ten kolosalny monument, jak również widok rozciągający się z nieg, wywarł na nas ogromne wrażenie. Ostatnim punktem tego dnia było zwiedzanie Starego Miasta, gdzie poznawaliśmy ciekawą historię, podziwialiśmy niezwykłą architekturę np. Uniwersytetu Lipskiego, jak również zabytki takie jak Kościół Świętego Mikołaja.

Dzień czwarty: Czwartego dnia naszej podróży z samego rana wyruszyliśmy na kontynuacje poznawania Lipska. Nasz przewodnik zabrał nas do Panometeru, gdzie obejrzeliśmy największe na świecie panoramy, wykonane przez Yadegara Asisiego. Po tym niezwykłym przeżyciu udaliśmy się do serca miasta, aby poznać jeszcze więcej tajemnic oraz pięknych zakątków Lipska. Zobaczyliśmy m.in. Pomnik Mendelssohna oraz mieliśmy okazje obejrzeć od środka Kościół Św. Tomasza, w którym znajdowały się organy Sauera oraz płyta nagrobna Bacha. Nasz przewodnik zaprowadził nas także pod najstarsza kawiarnie w Niemczech oraz na główny dworzec kolejowy. Tuż przed drogą powrotną sprawdzaliśmy nasza wiedzę z języka niemieckiego podczas zajęć, co przysporzyło nam wiele zabawy i przede wszystkim dodatkowej wiedzy. Około godziny 16 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kleszczowa w naszych głowach pizostały cudowne wspomnienia.