Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Tydzień Filmu Niemieckiego 2016
Podobnie jak w roku poprzednim udaliśmy się do kina studyjnego Światowid w Katowicach. Powodem naszej wizyty był obchodzony każdego roku Tydzień Filmu Niemieckiego. W jego ramach pokazane zostały najnowsze, najgłośniejsze i wielokrotnie nagradzane produkcje filmowe z Niemiec. Dzisiejsze kino niemieckie nie musi już zasłaniać się nazwiskami znanych od lat mistrzów, bo od ponad dekady nowa fala twórców tworzy aktualne i artystycznie doceniane obrazy. Współczesne niemieckie kino to zdecydowany i intrygujący gracz, który na międzynarodowej arenie śmiało konkuruje z kinematografiami francuską czy angielską. Czasami film zdaje się być precyzyjniejszym sejsmografem współczesnej niemieckiej duszy, niż opiniotwórcze media a różnorodność społeczeństwa odbija się w ekranie niczym w precyzyjnym zwierciadle. Przegląd został przygotowany w ramach polsko-niemieckiego roku jubileuszowego, w czasie którego świętujemy obchody 25-lecia Traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy. My postanowiliśmy zobaczyć film pt. „24 Wochen” („24 tygodnie”). Film młodej reżyserki (Anne Zohra Berrached) jest opisem dramatu, który przeżywa młoda kobieta, postawiona w trudnej i nieoczekiwanej sytuacji. Niełatwą decyzję musi podjąć sama i będzie to wybór, którego nikt – i to w filmie wybrzmiewa najmocniej – nie może za nią dokonać. Wraz z Astrid poznajemy wszystkie argumenty za i przeciw zarówno z medycznego, jak i ludzkiego punktu widzenia, wysłuchujemy rad różnych osób z jej najbliższego i dalszego otoczenia, a na końcu i tak nie wiemy, jaką decyzję podjęlibyśmy na jej miejscu, bo prawdziwego wyboru dokonuje się tylko wtedy, kiedy dotyczy on nas bezpośrednio.